Zajście w ciążę najczęściej wiąże się z zyskaniem kilku dodatkowych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są sposoby, by szybko wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj najprostsze z nich.

O upragnioną wagę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Organizm przyszłej matki zużywa trochę więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia i słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To lekarz może zdecydować, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o upragnioną wagę są codzienne spacery z maleństwem. Przyniosą one profity tak samo matce, jak dziecku. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną znikać w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by wyjść z domu. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym domu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają efektywnie odzyskać dawną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje młodym mamom.